חפש בבלוג זה

יום שני, 26 בדצמבר 2011

גינה של רגש ורוח - פרק ב'

ישבתי עכשיו בגינה מול המזרקה הקטנה, מול השקיעה. דרך ארוכה עברה הגינה שלי מאז שחזרתי בסוף אוגוסט. כתבתי לפני חודש על תחושת המוזנחות וחוסר החיות שאפיינה את הגינה אז. כמעט ארבעה חודשים מאז שחזרתי, הגינה שמחה, ממלאה, מקרינה שלווה, יפה. זו לא גינה שרואים בז'ורנלים, זו לא גינה מושלמת. זו הגינה שלי.

אם הייתי צריכה לבחור את בית חלומותי, הוא היה מאד דומה לקוטג' שבתמונה, והגינה שלו הייתה פראית ומבולגנת, ססגונית ועשירה, כמו שגינות שמקבלות מי גשם כל יום יכולות להיראות. אבל גם בישראל ובמינון קטן יותר של מים אפשר להגיע לתוצאות מרשימות. 

אני תורמת כאן את המתכון שלי לגינה רוחנית, גינה של צמחי מרפא, אלמנטים מאוזנים, גינה של קסם. זו הקדירה המועדפת עלי, יש כמובן אינספור קדירות ומתכונים כדי לייצר קסם אישי. בונים בשכבות, מהפיסי, דרך הרגשי, ועד לרוחני, עד שנוצרת בצורה אלכימית התרכובת הנכונה. כמה אלמנטים חשובים:


פינה מקודשת, sanctuary , אני לא מוצאת מילה מדויקת בעברית. נקודה של פרטיות ושלווה שאליה אפשר לפרוש אפילו לכמה דקות, להתמלא, להירגע, לחוות את חילופי העונות ומחזורי הירח. ספסל, כסא, אבן גדולה. מזרקה קטנה, פינת האכלה לציפורים, מספר עציצים או ערוגות. למרות המגבלות הפיסיות, תמיד אפשר למצוא פינה כזו, אפילו בקצה המרפסת, או ליד חלון עם אדנית.  


כמה מלים על איזון אלמנטים. אני מתכוונת לחמשת האלמנטים אוויר, אש, מים, אדמה והניצוץ האלוהי, הנשמה שבתוכנו. האלמנטים האלו מיוצגים גם בנו.

אוויר משתקף במחשבות ובנשימה. אש משתקפת בחיות, בפעימות הלב, בתשוקה ובהתלהבות. מים משתקפים ברגשות, בצחוק ובבכי, ובדם הזורם בעורקים. אדמה משתקפת במימד הפיסי, בגוף, בתחושת האדמה. כדי לאזן את האלמנטים בתוכנו:

1. נשימה עמוקה והרפיה.
2. תשומת לב לכל אחד מהאלמנטים שלהלן: תחושת האוויר בריאות,
    פעימות הלב, הדם בעורקים, האדמה מתחת לכפות הרגליים ותשומת לב
    לניצוץ הפנימי, לנשמה.
3. לדמיין את חמשת האלמנטים, חמישה קודקודים של מחומש, פנטגרם.
4. להכניס את הפנטגרם ללב.

כשעושים את המדיטציה הזו בגינה מאוזנת, האפקט חזק יותר. יוצרים מעגל אנרגטי, מתחילים במתן כבוד לכל אחד מהכיוונים: ממזרח (אוויר), דרך הדרום (אש), מערב (מים), צפון (אדמה) ופנימה לניצוץ הפנימי. 

גינה של אלמנטים עוקבת אחרי מסלול השמש. ליסוד האוויר, מתקשרים צמחים של תנועה ורחש כאשר הרוח עוברת בעליהם, כמו עשב גבוה. זהו יסוד שמקושר למזרח, לאביב, לזריחה, לצהוב של עלים ופרחים, פעמוני רוח ודגלים מתנופפים. אלמנט האש מיוצג על ידי הצבע האדום, נרות, אש, פרחים אדומים, מקושר לדרום, לקיץ, לשעות הצהריים. מים מתקשרים לשקיעה, לסתיו, למערב, מיוצגים על ידי הצבע הכחול, צדפים מהים, מזרקות קטנות, צמחים שזקוקים ללחות. את אלמנט אדמה מייצג הערב, חורף, גיל וחוכמה, צבע ירוק או חום, סלעים.

ובתוך כל זה מתערבלת הנשמה, מיוצגת על ידי סגול או לבן טהור, צמחים ריחניים שמשפיעים על מצב הרוח: לבנדר, יסמין, יערה.

אני פיזרתי בגינה אבנים קטנות שעליהן ציירתי את הסמלים של האלמנטים השונים, יש בגוגל....לגזור ולשמור...

בספרה "על תבלינים וצמחי מרפא", דבורה חבקין מפרטת ארוכות על כל צמחי התבלין שיכולים לגדול בארץ. בסוף הספר יש המלצות לשתילת גינות מיוחדות: גינת צמחי מרפא, גינה מקראית, גינת פרחים, גינת תבלינים, גינה ריחנית וכו'. כשבניתי את הגינה שלי לפני שנים, ובכל פעם שאני מחדשת אותה, אני מכינה רשימה של צמחים מתוך ההמלצות שלה, בוחרת אינטואיטיבית מה ייכנס לגינה, ובאיזה מקום, ואז הולכת לקבל גיבוי "מקצועי" מהספרים. לפעמים מפספסים. מסע הצלב האישי שלי הוא קמומיל. אף פעם לא הולך לי. פעמיים זרעתי בחודשים האחרונים, לא הולך. 

אני חושבת שההחלטה לגבי מה ייכנס לגינה צריכה להיות רגשית. אני שותלת צמחים "שימושיים" לתה, בישול וריפוי במקביל לצמחים לחושים: למון גראס לחוש השמיעה כשהרוח עוברת בעלים. יסמין, לבנדר, ורדים - לריח. תותים קטנים, בזיליקום, טימין לחוש הטעם. צמחים שעליהם נעימים למגע, כמו שן ארי, אספרגוס, שמיר - לחוש המישוש. וכמובן, כל הצמחים תורמים לחוש הראייה. 

השלב הבא בזוגיות עם הגינה הוא יצירת קסם, תורה שנשים העבירו מאם לבת במשך אלפי שנים ואנחנו מתחילות לחזור אליה היום. תמציות פרחים כמו של ד"ר באך, שקיות עם עשבים לנשיאה בארנק, מתחת לכר, על הגוף, שמנים, מלחים, טינקטורות וחליטות.  איך בכלל עובד קסם של צמחים?   

מעבר לאיכויות הכימיות, לכל דבר חי יש כוח חיים, אנרגיה. לכל צמח יש תדר אנרגטי ייחודי לו. צמחים מסוימים מעוררים אהבה, אחרים מביאים לשלווה, וכו'. כשהקוסמת מחברת צמחים שונים לפי התדר האנרגטי שלהם, באהבה ובשלווה, נוצר קסם צמחים. כל עבודה עם צמחים כוללת שלושה שלבים:


התכווננות חיובית לתוצאה שרוצים להשיג.
איסוף הצמחים בהתאם לידע, אינטואיציה ויצירתיות. 
קרקוע במדיטציה קצרה שמנקה מרגשות
שליליים ושליחה לעולם בהרבה כבוד ואהבה לזה שמקבל אותה.


אני מציעה להתחיל עם חליטה לתה, כדי לשחרר לחץ, כדי להבריא מהצטננות, כדי לגרום למישהו להתאהב? ואולי כדי להיכנס ל- 2012 בזרימה ושמחה, שתהיה לנו שנה נפלאה!  
   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה