חפש בבלוג זה

יום שני, 5 במרץ 2012

מסעות הקומפרי בארץ הקודש

קומפרי. לא ממש מוכר בארץ אבל צומח פרא באירופה.מטפל  בפציעות (חיצוני), מעודד התחדשות רקמות, מקל על גירוי של העור (חיצוני), מרכך ומלחלח.

כבר מזמן רציתי את הצמח הזה בגינה שלי אבל לא מצאתי אותו במשתלות וגם שאלות בפורומים של גינון לא הניבו תוצאות טובות. הייתי תחת האשלייה שזה אחד מאותם צמחים שגדלים רק בחו"ל עד שקראתי בקיץ שבעצם הצלבנים הביאו אותו מארץ הקודש, ועם התובנה שבעצם הוא "שלנו" נפרש לפני הסיפור של הארץ הזו.

קומפרי הוא צמח הריפוי האולטימטיבי, הוא עשיר בקלציום, אשלגן, ויטמינים וזרחן, מטייב את האדמה ונוהגים לשים אותו גם בקומפוסט כדי לשפר את איכותו. צמח רב מימדי שמזין אותנו ואת האדמה, את הצמחים ואת בעלי החיים. בפינדהורן ראיתי בחור שנקע קרסול שהתנפח למימדי ענק. מישהי רצה לגינה, קטפה עלי קומפרי והשרתה אותם במים חמימים למיצוי. אחר כך כרכה את העלים הרטובים על הקרסול הפגוע ועטפה בקומפרס מחליטת הקומפרי. הטיפול הזה בתוספת הילינג מידיים חמות ומרפאות - הבחור עמד על הרגליים למחרת. זהו. נשביתי בקסמי הקומפרי לנצח.

אני חופרת שוב בעניין אנרגיית הריפוי בארץ הזו. כבר כתבתי בפוסט על "אבלון" שהעולם מלא ב"כיסי ריפוי"  כאלה שצריך רק להתחבר אליהם ולהתמלא. חלקם ידועים כמקומות עלייה לרגל, חלקם ידועים פחות. במסע שמאני שעשיתי בקיץ, הזדעזעתי לראות שאצלנו אין כיסי ריפוי (בדקתי פעמיים). יש אנרגיה רוחנית חזקה שעולה למעלה אבל אין אנרגיית אדמה מרפאה ברוח מה שתיארתי בפוסטים הקודמים. ציטטתי מתוך תקשור שקיבלתי:

"....הארץ שלכם עולה מצד אחד לשמיים ומצד שני מאבדת את הקשר לאדמה, לכן היא נלחמת עליה כל כך קשה. כיסי אנרגיית הריפוי שהיו באזור אבדו מזמן, התרוקנו מתוכנם. היום צריך ליבא אנרגיה כזו ו"לשתול" אותה באדמה. תיעשה עבודה רבה בעתיד לייצר שוב כיסי אנרגיה כאלה ברחבי הארץ, שיזינו את עצמם....."

כשנעלמו כיסי הריפוי נעלמו צמחים מסויימים ובעיני יש קשר הדוק בין היעלמות האנרגיה המרפאה והיעלמות צמחים מסוימים. אני רוצה לאזרח שוב את הקומפרי. השאלה היא אם הוא רוצה להתאזרח....



הביאו לי שורש קומפרי בנובמבר ושתלתי אותו בטכסיות בגינה. הזנתי אותו בקומפוסט, התחברתי במדיטציה, בדקתי אותו כל שעתיים. נראה היה שהוא שמח וטוב לב. בימי החורף המשובללים אני נוטה להניח לגינה ולהתמקד בפוך. לחרדתי, עם חזרת השמש לחיינו, גיליתי שהקומפרי איבד את רוב עליו (למעט עלה וחצי אכולים) וכוח החיים שלו הולך ודועך, בתמונה הפנימית שלי שווה ל- 40%.

דבר ראשון טפטפתי סביבו את תמצית פרחי הקומפרי שעדנה ואני הכנו באלוטמנט בלונדון, שירגיש בבית... 
כבר מזמן איבדתי רסן בכל מה שקשור לעבודה אנרגטית הזויה, תוצאה של ההצלחות והכשלונות של השנים האחרונות. אם יהיה בי האומץ לפרסם את הפוסט הזה (אם אתם קוראים כנראה שהיה לי...), אחשוף כאן הליך טיפולי נפלא שמחבר לישויות הטבע והולך ככה:
1. נשימה עמוקה והרפיה מול הצמח או ייצוג שלו (ציור למשל).
2. התכוונות: אני רוצה לפתוח קונוס (מערבולת מאוזנת של אנרגיה
    מודעת, קצת כמו שיחת ועידה).
3. מזמנים את הישויות השונות: הדווה (הישות הגבוהה של הצמח),
    פן (אל הטבע), קבוצת ישויות שנקראת "האחווה הלבנה"
    (שום קשר לקו קלאס קלן....) ואת ה"אני הגבוה" שלי.
4. מאזנים ומייצבים את הקונוס, אפשר ממש לראות את זה בלבן
    או רק לתת לתחושה להוביל.
5. עושים את העבודה.
6. מודים ומשחררים כל ישות בנפרד וסוגרים את הקונוס. 

מהספר Perelandra Garden Workbook. כבר הזכרתי אותו בעבר, לא תורגם לעברית אבל יש אתר וסרטונים של הגן הזה ביוטיוב.

אז דיברתי עם הקומפרי, כמו שמדברים עם חבר. טיפלתי בו בביו אורגונומי, כמו במטופל בן אנוש. ביקשתי ממנו להירתם למשימה של החזרת הריפוי לארצנו, אותה אנרגיה שאצורה באדמה ובעזרתו ובעזרת אחרים נשחרר אותה לעולם. התאמתי את הפעימה שלו לשלי והבנתי שפחדיו הם פחדי, והוא מראה שלי באופנים שונים.

5 ימים אחרי, אני מגלה מילימטרים של עלה חדש. בתמונה הפנימית שלי הוא עלה כבר ל- 70% כוח חיות. חזרתי על ההליך היום, כבר יש לי תחושה שהוא עלה ל- 80%. האם ימשיך לעלות? יתחזק? אני נאלצת לשחרר בצער רב ולתת לו להחליט. אני כל כך מקווה שיסכים...

מעודדת מהצלחתי, הלכתי לעשות את אותו הליך ליסמין. כבר כתבתי בפוסט "גינה של רגש" על היסמין שהתאבד מול האנרגיה הרגשית הנמוכה שלי. זה כבר יסמין חדש וגם הוא (היא? זו אנרגיה נשית...) לא ממש מלבלב. גם פה ראיתי את המראה שלי, הפחד מהעוצמה הנשית המתחזקת שלי, הרצון להתרחב ולהביא את הידע לעולם מלווה בחששות. התאמתי פעימת לב שלי ללב היסמין והעצמתי את שנינו באנרגיה כתומה מהאדמה (כבר כתבתי בעבר על ההליך הזה).

מספיק להיום, הולכת לאכול צהריים...

9 תגובות:

  1. השארת אותי במתח דווחי לנו מה קורה עם הקומפרי

    השבמחק
  2. הקומפרי חי וקיים. כתבתי כמה מלים על זה בפוסט מאפריל "גינה של קסם" ואני מפרסמת תמונות כמו כל אמא גאה בדף הפייסבוק. מבטיחה להמשיך לדווח. :-)

    השבמחק
  3. איריס, את לא מתארת לעצמך כמה אני שמח לדעת על האהבה הזו שלך לצמח הקומפרי המופלא. אני מאוהב בו כבר שנים, מארה"ב. שם הוא צמח בשפע ניפלא בחוות הסטודנטית שניהלתי ובקמפוס אוניברסיטת מהרישי למנהל.
    ידיד וותיק שכבר ניפטר גידל אותם בארץ די בהצלחה ובזמנו קיבלתי ממנו הרבה חומר ריבוי אבל אז נסעתי לארה"ב...(בזכותך) ובינתיים אצלו הקומפרי גם כן הפך ז"ל (לא טיפלו בגינה...).
    אנו עוד נצליח!!! לחיי הקומפרי
    אלכס ק

    השבמחק
    תשובות
    1. הקומפרי ממשיך לגדול, השנה אני מתכוונת לאזרח בוראז'...יש תמונות של הקומפרי בדף פייסבוק של גינת הקוסמת

      מחק
  4. אני מאוד אוהבת את מה שאת כותבת

    ורוצה לראות כבר את הדבר הבא שתכתבי.



    נשיקות: שחר ברודה

    השבמחק
  5. לאיריס,

    אני אוהבת את מה שאת כותבת
    ומחכה שתכתבי עוד משהו.


    נשיקות שחר ברודה

    השבמחק
  6. מקסים....

    אשמח אם אוכל לקבל ממך את הכתובת אליה עלי לפנות אם ברצוני לגדל בגינתי את הצמח המופלא הזה.

    תודה רבה רבה

    mushon4@gmail.com

    השבמחק
  7. הי קוסמת יקרה! איזה כיף שהקומפרי הפגיש בנינו והתכנים המופלאים שלך צצו במחשב שלי!
    אהובי שבר עצם ואני מחפשת כמה עלי קומפרי, יש לך מושג היכן אוכל למצוא, במרכז הארץ?

    השבמחק
    תשובות
    1. לצערי, אני לא יודעת. היה אצלי בגינה בזיכרון יעקב אבל אני כבר 9 חודשים בסקוטלנד, לא יודעת מה קורה בגינה שלי ואם הוא שרד את הקיץ. לאלכס קצ'אן (חפשי אותו בפייסבוק) יש הרבה בקיבוץ עמיר. הוא נתן לאנשים ברחבי הארץ שורשים. אולי הוא יודע על מישהו. בהצלחה!

      מחק