חפש בבלוג זה

יום שבת, 25 בפברואר 2012

להעיר את הקסם

טוב, נראה ששרדנו עוד חורף, ואני כבר מתחילה לספור את הניצנים החדשים על העצים. חורף של הרבה מים, יסוד הרגש, כנרת כמו רחם שמתמלא, ירוק עמוק - צבע של צ'קרת הלב - הבטחה לשנה של מליאות ואהבה? אני נוטה לחשוב כך.

מבחינתי האביב מתחיל בראשון למרץ, ואני משנה מצב צבירה מבטטה ספתית לפעילה סביבתית. אני כבר מתחילה להתיידד מחדש עם הגינה שהושארה לנפשה בחורף. הכלב של השכנים שמתארח אצלי (הם משפצים...) חופר באושר ומתפלש בגרניום הריחני, אני מתחילה לעשב ומגלה שני חצילים קטנים על השיח, שמיר שהפך כמעט לעץ, ניצנים חדשים על הלימון הצעיר שנשתל בנובמבר. 

קסם העשבים....כבר נגעתי בזה קצת בעבר....זה עובד כי זו עוד דרך להתחבר לאנרגיה ממנה כולנו, צמחים, חיות, אנשים, נוצרנו. כשמפענחים את השפה האנרגטית, את הקודים לתדרים השונים, מתחילה תקשורת רוטטת ומורכבת בינינו לבין העולם, ונוצר קסם. כן, אני יודעת שזה נשמע כמו סינית במקרה הטוב וכמו קשקושים הזויים במקרה הרע. דברים לא מוחשיים, אהבה למשל, לא ממש ניתנים להסבר במלים והדרך הטובה ביותר להרוס את הגשר לעולם הנסתר היא לנסות להסביר רגשות (פאולו קואלו).

קסם הוא פעולה דרכה אנו רוצים לייצר שינוי, באהבה ובחמלה, בלי ליצור כאוס או בעיות. כל פעולה מביאה לתגובה ברשת האנרגטית של הפלנטה, משק כנפי הפרפר שמביא לנפילת חומת סין וכל זה. ישנם כמה חוקים בסיסיים בתורת הקסם שנכונים גם לתחומים אחרים בחיים:

חשיבות הכוונה, דיוק בהגדרתה, חשיבה חיובית.

קרקוע של הכוונה: דמיינו את כל הרגשות השליליים, המתח, נשטפים לאדמה,
תוך כדי נשימות עמוקות. דמיינו שורשים שיורדים מכפות הרגליים ללב האדמה,
התמלאו באנרגיה מלמטה למעלה, תוך יצירת ארובה של אור. אפשר לעמוד כך
כמה דקות, ידיים נשלחות למעלה, ליהנות מתחושת הקרקוע וההתמלאות.

אחרי שתי הפעולות האלה, אתם מוכנים לעבודה. שתי נקודות חשובות:

1. כל אנרגיה שנשלחת לעולם חוזרת מועצמת פי שלוש. אין שום היגיון להתכווננות שלילית אם זה המצב.
2. כבוד לעצמך ולאחרים, קסם נטול מניפולציה, בשום מצב לא מתערבים ברצון חופשי של אדם אחר.


אני חושבת על המסע הארוך שלי לתוך עולם הקסם, הוויתור על הציניות והזלזול (בזכות מורה רוחנית שסתמה לי את הפה בלי סנטימנטים ולימדה אותי להקשיב), הניסיונות הראשונים בטיפולים אנרגטיים, הכנת תמציות ושקיות עשבים, שפני הניסיונות שלי הן החברות הקרובות שמתמסרות ומעודדות גם כשאני מרגישה חסרת ביטחון. מידע שנאסף מאנשים, מספרים, מתיקשור מלמד אותי שוב ושוב כמה מורכב ורציני המשחק באנרגיה. הייתי שמחה להניף מטה קסמים כמו הארי פוטר, בינתיים אני עושה ניסיונות במטבח, עם הרבה כוונה ונפנופי ידיים. 

יש הרבה אלמנטים שנכנסים לתרכובת הכי מדויקת, כדי לא לאבד טיפה של אנרגיה. כל יום בשבוע משוייך לגוף  שמימי מסוים, צבע, תכונה, עשבים מסוימים. מסורתית עשבים ואסטרולוגיה תמיד הלכו ביחד אבל כניסה לעומקי הקשר הזה קצת גדולה עלי. אמרתי שאני עדיין לומדת, בינתיים אני מסתפקת בחומר בסיסי. כתבתי בעבר על הירח ושלביו השונים, האנרגיה שלו משמעותית יותר מכל גרם שמיים אחר. האלמנטים, שגם עליהם כבר כתבתי, נכנסים גם הם לחגיגה:

אלמנט אדמה מסמל שפע, קרקוע, ביטחון ויציבות.
אוויר מסמל ידע, חוכמה, שינוי ואינטואיציה.
אש מסמלת תשוקה, אנרגיה, הגנה והתמרה.
מים מסמלים אהבה, רגש, ריפוי וכוחות רוחניים.

אני מסמנת כוונה: הכנת שקית עשבים לחלומות שמחים ואוהבים, ושינה רגועה. 

יום ההכנה: יום שישי שמושפע מוונוס ומקושר לתדר של אהבה, הנאה, שלווה.
מצב הירח: מתמלא עד מלא, אנרגיה של התחדשות, התמלאות, הזנה.
צבע שקית האורגנזה: ירוק או ורוד, צבע של צ'קרת הלב.  
המרכיבים הצמחיים: לבנדר לאיזון והרגעה, עלי ורדים או מליסה או בזיליקום (ואפשר גם שילוב) לאהבה, מנטה להילינג. אלמנט המים משתלב כאן - עלה כרוב או פרחי קמומיל מקושרים אליו. איריס וטימין מקושרים לוונוס.

אני מכינה את הרשימה, קוטפת את הצמחים ומכניסה לשקית, סוגרת אותה תוך התכווננות למטרה, תוך שהיא מוחזקת בכפות ידיים חמות. המהדרין ממלמלים ברכה, תפילה, אני מדמיינת את האנרגיה של כל המרכיבים מתערבלת ומסתלסלת אל מחוץ לשקית. את השקית שמים מתחת לכר ומקווים ללילה רגוע.

כל אלמנט והתדר שלו, הקסם נוצר מהשילובים, שקיות להגנה, לאהבה, לשמחה, לשינוי, לאומץ, שילוב של נרות וריחות. דמיון, יצירתיות, והרבה אמונה, כרטיס הכניסה לעולם מופלא.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה